pátek 28. listopadu 2008

Tarte tatin s čekankovými puky

Tenhle recept má na mém blogu jednu zvláštnost. Vůbec mi nechutná. Ale taky je zaručeným úspěchem, protože ostatní evidentně shledávají, že je dobrý, dokonce vynikající a především velmi originální.

Čekankové puky, čili endives, jsou pro francouzské děti jednou z nočních můr, asi jako pro ty české červená řepa. Mírně nahořklé křupavé lístky je odpuzují nejspíše právě tou nahořklostí. Já jsem děcko české, čili nahořklá chuť mi nevadí, ale naopak nesnáším sladko-slané. Takže můj koláč má velký úspěch, ježto zcela zbaví čekanky jejich nahořklé chuti, ale já ho nemám ráda, protože je to koláč sladko-slaný a protože je v něm skořice, na kterou pomalu ale jistě začínám být alegrická. Pokud jste tedy vždycky měli rádi věci jako rýžový nákyp, či pokud máte rádi tajine s datlemi a meruňkami, pustťe se do tohoto koláče bez váhání. A pozor, servírujte ho velmi teplý!

P.S. A proč je to tarte Tatin? No přece proto, že je pečený vzhůru nohama! Koukněte tady.

Potřebujete:
6 čekankových puků
váleček kozího sýra (alespoň 150g)
tři lžíce medu
sůl a pepř
lžičku skořice
50g másla
1 listové těsto
šťávu z dvou pomerančů
25g piniových semínek

Nádobí: pánev, antiadhesivní kulatou formu o průměru cca 26cm, 3cm hlubokou

Omyjete čekanky a rozkrojíte na dvě poloviny. Vyříznete tvrdou část (kmen) uvnitř tak, aby zbyly téměř jen lístky. Vyříznutím tak zbavíte čekanku její hořké chuti.

Na pánvi rozehřejete máslo s medem a dáte do něj pomalu podusit čekanky cca 20 min. Pak přidáte šťávu z pomerančů, skořici, sůl a pepř a necháte zkaramelizovat na pánvi.

Vymažete formu, dáte do ní čekanky a rovnoměrně rozprostřete. Na to dáte semínka, na ně na kolečka nakrájený kozí sýr. Přiklopíte těstem, které zahrnete na okrajích dovnitř. Uprostřed udělějte díru, aby mohla odcházet pára a pečte v předehřáté troubě 30 minut na 180 stupňů. Dobrou chuť!

Žádné komentáře: