středa 5. listopadu 2008

Papriková marmeláda...na toastech s kozím sýrem (nebo bez :-)

Jak jsem psala nedávno, na mojí cestě francouzskou kuchyní se snažím objevit mimo jiné také skryté chutě některých potravin. Moje další výzva, kterou jsem si tak trochu s humorem uložila, bylo zjistit, kterak upravit růžičkovou kapustu, aby byla dobrá. Mám z ní, stejně jako asi většina populace, hrůzu. Tento úkol ale zatím nechávám na později, protože se blíží (ano!!!!!) konec Hvězdopravcova doktorátu, a s ním i pohoštění pro komisi a zúčastněné, které je přirozenou součástí. Někteří si na to berou profesionály, kteří jsou ale drazí. A já mám jasné priority: pokud máme utratit peníze za pohoštění, nakoupíme raději více drahého pravého superdobrého šampaňského, než drahých superkrásných koláčků. Zvlášť, když můžu pohoštění připravit sama. Jinými slovy, budu to já, kdo eventulně zkazí žaludky celé té astrofyzické bandě. Tím pádem začínám pomalu zkoušet recepty na různé věci, které:

1. se dají jíst na jedno či dvě kousnutí
2. nevyžadují příliš mnoho práce
3. jsou dekorativní i bez toho, abyste museli používat pinzetu a mikroskop.

A navíc, možná se vám tyto recepty budou hodit, až budete připravovat jednohubky či chlebíčky na Vánoce či na Silvestra. Upozorňuju vás, že já se do chlebíčků ani do jednohubek nikdy nepouštím, ježto to považuji za příliš pracné.

Některé recepty, které jsem už ozkoušela, můžete najít zde. Hodit se může i výběr z těchto receptů. A pár dalších receptů hlavně na omáčky, ale nejen na ně, stejně jako pár rad, najdete zde.

Papriková marmeláda je jedna z jednoduchých věcí, která je vynikající na malých toastech s kozím sýrem. Nemusíte ji ale nutně dávat na kozí sýr, protože dodá mnoho chuti třeba i obyčejnému mazacímu sýru. Já osobně jí zbožňuju, ale všechno je otázka chuti.

Potřebujete:
3 červené kapie
trochu cukru
trochu sladkého bílého vína
trochu másla

Na toasty:
20 plátků bagety
cca 400g "buches de chèvre", tedy válečku kozího sýra

Nádobí: hrnec s poklicí, pekáč, alobal

Papriky zabalíte do alobalu a necháte je péct 45 minut v troubě na 200 stupňů. Cílem není nic jiného, než je moct oloupat, což jde lehce po té, co papriky dlouho pečete, a pak prudce zchladíte. Nepříliš ekologické, Doufám, že máte horkovzdušnou troubu, v níž můžete současně péct i něco jiného.

Oloupané papriky nakrájíte na kostičky cca 0,5cm tak, abyste neztratili mnoho šťávy. Dáte je dusit na trochu másla.

Když jsou papriky trochu opečené, přidáte cukr a necháte vařit cca 30 minut pod poklicí, až se z paprik stane hustý sirup (nikdy se vám nerozvaří do úplně homogenní hmoty)

Přidejte trochu sladkého bílého vína a marmeláda je hotová.

Pokud chcete dělat toasty, na plátky bagety dejte plátky sýra cca 1cm tlusté, na to dejte trochu marmelády a nechte v troubě na 220 stupňů 5 minut.

A je to. Dobrou chuť.

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Tak pořád hledám, zda tady nenajdu cibulovou marmeládu. Confiture de ognion.
Edith