středa 26. listopadu 2008

Brokolicová krémová polévka

Na téhle polévce možná není mnoho francouzského. Možná ji v Čechách děláme podobně. Já jsem se ji ale naučila tady, a tak jí dávám na své stránky jako jeden ze zdejších receptů. Jednoznačně si pochutnáte a navíc se v kuchyni moc neohřejete. A je to zdravé!

Potřebujete:
500g brokolice (použijte i kmen, v polévce to nevadí)
2 mrkve
1 šalotka
2 lžíce smetany
trochu olivového oleje
špetka muškátového oříšku
sůl a pepř
několik trojúhelníčků taveného sýra

Nádobí: hrnec, mixér

Do hrnce dáte trochu oleje a na něm necháte zesklovatět šalotku. Přidáte nastrouhanou mrkev a necháte ještě trochu podusit.

Zalijete vodou a přivedete do varu.

Do vroucí vody hodíte brokolici a vaříte, dokud brokolice není měkká. Osolíte, opepříte a přidáte muškátový oříšek.

Pokud je vývaru moc, trochu ho odeberete, aby polévka nebyla moc řídká. Jestli se vám tahle rada zdá tak trochu "drahá" (jak má člověk poznat, zda bude polévka řídká nebo ne...), slijte zeleninu a vývar uschovejte. Přidejte smetanu a sýr. Rozmixujte. Pokud jste odlili vývar, přidávejte ho za stálého míchání, dokud nemá polévka požadovanou hustotu. Ochutnejte, zda není třeba přidat sůl nebo pepř.

Ozdobte několika rozdrcenými zrnky červeného pepře.

Pěkný podzimní večer!

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

dobrý den,tak jsem se ispiroval podle vašeho receptu,a je to TOP TOP polevka.Ještě jsem pridal celer a nedelal jsem to na olivovem oleji ale na masle,smetany jsem pridal vice a pouze jeden trojuhelnicek syra.v podstate je to uplne same a jako fakt parada.díky za ispiraci,chtel jsem vedet aspon trosku postup,pac jsem ji varil poprve.A u vas jsem našel tu spravnou kremovku s celyho netu :-))

Tereza řekl(a)...

Dekuju za komentar. Celer je vynikajici napad, priste to take tak zkusim!