středa 27. srpna 2008

Fondant au chocolat aneb Čokoládový koláč, který se jenom rozplýýývá na jazyku

Fondant au chocolat je také jedna z francouzských klasik. Dneska Vám přináším recept na fondant, který je pouze s čokoládou, ale nebojte, časem se dozvíte i jak ho udělat s čokoládou a banánem, nebo čokoládou a mátou. Fondant znamená něco jako "tající" nebo spíš "se rozplývající". Koláč, který by se běžné české kuchařce mohl zdát tak trochu jako vevnitř nedopečený, je totiž úmyslně vyroben tak, aby vevnitř zůstal téměř tekutý. Jak řekl můj kamarád Gael, fondant au chocolat je v poměru k normální bábovce tak trochu jako krvavý steak oproti steaku dobře upečenému. I pokud nejste milovníci krvavých steaků, na Tajícím dortu si pochutnáte: jeho textura dá dobře vyniknout chuti čokolády. Mnohem lépe, než klasická bábovka. Takže do toho.

Potřebujete:
250g čokolády s minimálním obsahem kakaa 52%
5 pořádných polévkových lžic mouky
4 pořádné polévkové lžíce cukru krystal (pokud dáváte hodně hořkou čokoládu, dejte cukru více)
4 vejce
160g másla
50g smetany
5cl mléka

Nádobí: formu o průměru cca 20cm, šlehač nebo metlu na šlehání

Předehřejte troubu na 150 stupňů.

V kastrólu rozpusťte mléko, smetanu a máslo. Když je to všechno rozehřáté, vypněte sporák a rozpusťte čokoládu za stálého míchání.

Šlehejte do běla vejce s cukrem. Přidejte mouku a šlehejte, dokud není směs hladká.

Když je čokoláda pokojové teploty, přidejte ji za stálého šlehání do směsi vajec a cukru. Šlehejte, dokud neobdržíte homogenní hmotu.

Nalijte směs do formy a nechte péct 10-15 minut.

Servírujte studené eventuelně s kopečkem ovocné dřeně.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Výborný, i když jsem recept malinko poupravila- pekla jsem déle a přidala jsem asi o 2lžíce mouky víc. Aby to nebyl od české bábovky takový šok... Příště ho zkusím tekutější... Lucka

Tereza řekl(a)...

:-) jsem zvedava, jak to priste dopadne. Neni ceho se bat, je to vynikajici. Tenhle kolac jsem upekla na Hvezdopravcovu obhajobu a jeste doted na nej (myslim na ten kolac :-)))) ) nekteri kolegove vzpominaji.

Anonymní řekl(a)...

Výborné! už nikdy nebude chybět na našem svátečním stole... třeba hned v sobotu :) a našla jsem i další recepty hodné vyzkoušení - super blog!

Tereza řekl(a)...

Diky! U nas take nechybi!

Unknown řekl(a)...

Už dlouho jsem takový super blog nečetla - díky.Žila jsem 6 let ve Francii a toto jsou krásné vzpominky.
Edith