neděle 21. září 2008

Tiramisu s malinami

Recept na klasické tiramisu, které jsem podědila po jednom kamarádovi z Itálie, jsem Vám nabídla zde. Tento týden jsem vyzkoušela drobnou inovaci s malinami, které jsem přinesla z trhu (vypadaly příliš dobře na to, abych je tam mohla nechat, jenže, co pak s nimi, když Hvězdopravec nemá rád klasický malinový koláč s creme patissier). Musím říct, že je to inovace vynikající. Dobré řešení, jak udělat s tiramisu radost i těm, kteří nemají rádi chuť kávy, jako třeba moje kamarádka Jeanne.

Potřebujete (pro 3-4osoby):
misku malin
2 vejce
čtyři lžíce cukru
125g ricotty
125g mascarpone
cukrářské piškoty
trošku karibského rumu nebo amareta

Nádobí: šlehač, mixér, dvě mísy, 3 nebo 4 misky na servírování

V mixéru rozmixujete polovinu malin (nejlépe ne ty nejpěknější) se lžící cukru. Vznikne tzv. coulis.

Oddělíte vejce od bílků. Ušleháte žloutky s třemi lžícemi cukru do běla.

Vyšleháte velmi pevný sníh.

Do žloutků přidáte za stálého šlehání přidáte ricottu, mascarpone a nakonec opatrně i sníh.

Do misek dáte cukrářské piškoty, kápnete na ně rum nebo amareto, zalijete coulisem z malin a na to dáte krém z mascarpone. Vršek ozdobíte malinami. Můžete také krém nejdřív posypat strouhanou čokoládou.

Recept je možné realizovat také z jiného ovoce: určitě bude výborný také s jahodami, ale možná i s borůvkami. Fantazii se meze nekladou. Tak do toho!

Žádné komentáře: