sobota 13. září 2008

Těstoviny carbonara

Opět jsem zamířila tak trochu za hranice. I když, tuhle jsem v jedněch francouzských novinách četla, že italská kuchyně je sestřenice francouzské...čili zůstáváme stále v rodině.

Carbonara je klasika, kterou určitě dobře znáte. Každý ale dělá tyhle těstoviny trochu jinak, od toho, že prostě jenom k těstovinám nahází slaninu a vejce, všechno to promíchá ještě na ohni, takže vejce "zomeletovatí" (což je podle mě ten nejhorší způsob), až po...můj recept, což je podle mě, samozřejmě a neskromně, ten nejlepší způsob. Nebo alespoň jeden z nejlepších. Musím podotknout, že si potrpím na čerstvé těstoviny, a to až do té míry, že je doma sama dělám...

Potřebujete:
1 lžičku oleje
2 stroužky česneku
5 plátků slaniny
půl sklenice suchého bílého vína
2 vejce
dvě třetiny sklenice strouhaného parmezánu
čtvrtinu sklenice strouhaného sýra
čerstvou petržel
čerstvé těstoviny
pepř a sůl
špetka šafránu

Nádobí: pánev a hrnec na těstoviny

V pánvi rozehřejete olej na nepříliš silném ohni. Přidáte rozetřený česnek a slaninu a necháte opékat na mírném ohni 3 minuty.

Přidáte víno a necháte vařit na mírném ohni 3 minuty.

Mezi tím v misce rozšleháte vejce, přidáte pepř a šafrán a vmícháte sýr.

Na okapané těstoviny nalijete tuto směs, přidáte směs z pánve a posypete petrželí. A je to! Servírujte hned a nezapomeňte dát na stůl slánku. Omáčku na těstovinách normálně není třeba solit, protože slanina...je dost slaná, jak napovídá její název. Ale kdyby náhodou...

Žádné komentáře: