úterý 20. července 2010

Malinový koláč skoro jako quiche

Koukám, že v Čechách končí sezona jahod a začíná sezóna malin. Kde že na to koukám? Když se dívám, přes jaká vyhledávaná slova se dostáváte na můj blog. Recept tu je tenhle a také tenhle, ale přidávám další. Tenhle recept na malinový koláč připomíná opět trochu quiche, stejně jako druhý uvedený recept, ale smetana je v něm nahrazená ricottou. Chilská ricotta tedy tu klasickou moc nepřipomíná, ale koláč z ní byl výborný, řekla bych, že mnohem lehčí než ze smetany. Snad z té pravé docílíte stejného efektu. Každopádně koláč získá tvarohovější chuť a tu já ráda.

Recept jsem si jsem si vypůjčila s malými úpravami z blogu paní Philo, která na něm navíc uvádí nový recept na pate sablée, odlišný od receptu, který normálně dělám. Musím říct, že je také výborný. Je to ten s práškem do pečiva a bez mléka. Je lehčí, nadýchanější, ale méně křehký. Já mám ráda oba.

Potřebujete:
pate sablée
maliny (alespoň 150g, ale ne zase moc)
300g ricotty
4 vejce
130g cukru
vanilkový cukr

Nádobí: kulatou formu na quiche

Rozválejte těsto a propíchejte ho vidličkou, aby se nenafouklo.

Vejce ušlehejte s cukrem a přidejte okapanou ricottu.

Na rozválené těsto dejte maliny, zalijte a šup s tím do trouby na 180 stupňů. A za třicet minut máte hotovo!

Žádné komentáře: