úterý 6. července 2010

Mečoun a la plancha a wok ze zeleniny

Onehdy jsem v neděli u rybáře nenašla nic jiného, než merlana, merluzu, čili tresku, taky také zvanou jednoduše pescada, ryba, jejíž maso mi páchne. A vedle tresek ležel obrovitánský mečouní bok. Nechala jsem si uříznout dva kousky a u Fabrice jsem pak našla tenhle jednoduchý recept.

Mečoun je ryba s velmi charakteristickým masem. Řekla bych tuhým, ale to není to pravé slovo. Jenže jak popsat něco, co je zároveň tuhé, že se nerozpadá, a zároveň křehké, takže se vám krájí jako nic? Hm, toť otázka. Rozhodně mečouna dělám ráda, protože řízky zůstanou pěkně pohromadě. Hvězdopravec brblá, že je to tučná ryba, ale nechme Hvězdopravce brblat, za požitek mi to stojí.

Potřebujete (pro 4 osoby):
2 cibule
2 stroužky česneku
citrónovou trávu (já jsem použila z nedostatku čerstvé sušenou)
4 řízky z mečouna
2 lžičky sušeného mletého ženšenu
mletý čerstvý koriandr
4 mrkve, 2 cukety ... nebo jakoukoli jinou zeleninu, kterou chcete dát do woku a která jde nakrájet na nudličky

Nádobí: pánev, pánev na wok

Nakrájejte jemně cibuli a citronovou trávu, rozetřete česnek. Dejte dělat cibuli pomalu do oleje v pánvi na wok a asi po pěti minutách přidejte česnek a citronovou trávu. Nechte dělat ještě pět minut. Cibule vám nesmí zezlátout.

Mezitím si nakrájejte zeleninu na tenké nudličky. Když je cibule hotová, dejte ji někam do tepla a na pánev přidejte trochu oleje. Do něj hoďte nudličky a dělejte asi pět minut na silnějším plameni. Nakone posolte a posypte ženšenem, zamíchejte a hotovo.

Během dělání zeleniny udělejte mečouní řízky na pánvi. Stačí tři až čtyři minuty po každé straně a mečoun je hotov. Při servírování ho pokryjte cibulí, posypejte koriandrem, vedle dejte zeleninu a zdravá a jednoduchá večeře je hotova.

Žádné komentáře: