čtvrtek 15. července 2010

Nakládané citrony

Nakládané citrony v oleji jsou prý arabská specialita. Ve Francii jsem je chodila kupovat do arabské épicerie a dělala jsem z nich tajine. V Chile je ale najít arabský obchod skoro nemožné, a tak jsem se pustila do vlastní výroby. Hvězdopravec reptal, že to prý nejsou opravdické nakládané citrony, co se dají jíst samotné, ale pak jsem ho slyšela, jak vykládá svému kamarádovi Sylvainovi, že moje daurada s nakládanými citrony je opravdu vynikající. Inu, to je celý Hvězdopravec. Takže pokud chcete jednoduchý recept na rybu, neváhejte, citrony naložte a proložte jimi pak rybu při pečení. I když to nebudou pravé arabské.

Potřebujete:
citrony s chemicky neošetřenou kůrou
sůl
olivový olej

Nádobí: cedník, sklenice

Omyjte citrony a nakrájejte je na středně silné plátky. Posypte solí a nechte 24hodin v cedníku, aby z citronů odkapala šťáva.

Dejte plátky do sklenic, zalijte olejem a nechte asi měsíc někde v suchu, tmě a chladu.

A co s tím dál?

Kupte celou rybu s bílým masem. Já jsem zkoušela dorádu, ale myslím, že ani okoun mořský a spol nebudou s citrony k zahození. Rybu dejte do vymaštěného pekáče. Proložte rybu plátky, položte jich pár pod ni a pár na ni, osolte a eventuelně přisypte semínka koriandru. Samozřejmě osolte a polijte trochou citronové šťávy z čerstvých citronů a eventuelně trochou oleje z citronů. A do trouby s tím, asi na 30 minut na 200 stupňů. Je to tak voňavé, že poprvé v životě budete moct říct, ach, jak příjemně nám ta ryba provoněla byt!

Žádné komentáře: