pátek 5. března 2010

Tatarský biftek z lososa s avokádem a grepem

Tenhle recept jsem opět převzala od Fabrice, kterým se inspiruji moc ráda: jeho jídla jsou vždy velmi lehká a dobře stravitelná. Jen někdy dlouhá na přípravu. Tentokrát se ale jedná o velmi, velmi jednoduchý recept, jen na něj budete potřebovat syrového lososa. Já jsem se vždycky bála syrové ryby kupovat, až mi letos o Vánocích Gregoire, přítel maminky Marie, vysvětlil, že pokud nemá ryba zakalené oko a její žábry jsou navíc vevnitř jasně červené, nemám se opravdu čeho bát. Také mi řekl, že prý nemusím rybu nejdřív dávat do mrazáku, jak se to někdy doporučuje v Evropě. Prostě pěkně od trhovce rovnou na talíř.

Potřebujete:
2 steaky z lososa (pokud máte filet, vezměte raději silnější přední část)
2 avokáda
1 grep
olivový olej, sůl a pepř

Nádobí: nůž, misku

Pořádně očistěte lososa od všech tučných částí, nebo případné kůže. Oloupejte grep tak, abyste ho zbavili opravdu vší kůže. Avokádo a lososa nakrájejte na malé kostičky, grep také a uchovejte při tom vytékající šťávu.

Smíchejte čtyři lžíce grepového džusu, tři lžíce olivového oleje, sůl a pepř. Polijte tím směs lososa, avokáda a grepu a nechte odstát v chladu pod potravinovou fólií. A efektní a vynikající předkrm je hotov!

Žádné komentáře: