sobota 20. března 2010

Free form tarte...s hruškami

Free form tarte, tedy koláč "volné formy" jsem okoukala od Pascale. Volná forma proto, že koláč prostě složíte do těsta, jak vás napadne, nepotřebujete tedy kulatou formu na quiche, do které se ovocné koláče obvykle dělají. Recept z anglické kuchyně, ale pochutnáte si. Jediné, co jsem oproti původnímu receptu změnila je, že jsem nahradila lískové oříšky vlašskými ořechy: mají silnější chuť a navíc, sehnat v Chile lískové oříšky, to je úkol hodný maratonce kříženého se Sysifem. A surový cukr, který doporučuje Pascale, jsem nahradila cukrem třtinovým. Výsledek byl vynikající. Spolu s cheesecakem, o kterém jsem vám psala minule, jsem ho předložila na Večírku špatného vkusu přátelům ze všech koutů světa (z Francie, Mexika, Spojených států, Chile, ale i Česka a Slovenska) a úspěch byl u obou koláčů až do posledního drobečku jednoznačný. Takže do toho!

Potřebujete:
máslové těsto
100g rozemletých vlašských ořechů
100g cukru
1 vejce
2 lžíce mléka
lžíci oleje, nejlépe ořechového
3 hrušky

Nádobí: plech

Oloupejte hrušky, rozkrojte na čtvrtiny, vyndejte jádřince a čtvrtky nakrájejte na silnější plátky.

Rozválejte těsto do kulaté placky přibližně 30cm v průměru

Smíchejte vejce, ořechy, cukr, mléko a olej. Polovinu takto vzniklé kaše rovnoměrně napatlejte (protože to je to spravné slovo...) na těsto tak, aby vám zůstalo po obvodu cca 5 cm bez kaše. Přidejte hrušky na místa pokrytá kaší a okraje těsta překryjte přes koláč, takže tvoří bariéru proti úniku šťávy. Okraje potřete trochou mléka, aby se nespálily.

Pečte na 200 stupňů cca 20 minut. Dobrou chuť!

Žádné komentáře: