sobota 16. ledna 2010

Mořský okoun s bazalkovou omáčkou a nakládanými rajčaty

Tenhle recept mám zase od Fabrice. Jeho blog je jistota, co se týče omáček na ryby, vždycky je to výborné. Tentokrát jsem neupravila nic, jen jsem vynechala houby jako přílohu. Nakládaná rajčata se ve Fabricově receptu míchají s liškami nebo se smrži, jenže kde sehnat lišky nebo nota bene smrže v Chile? Ale určitě to musí být výborné. Recept je tedy jenom překlad, jídlo bylo ale tak božské, že ho prostě nejde nepřidat. Fabrice doporučuje dělat steaky na pánvi po straně s kůží, aby se vám maso nevysušilo. Já jsem tentokrát měla rybu celou, ne filety, tak jsem ji dělala v troubě podlitou trochou bílého. Maso bylo šťavnaté a vynikající, jen se to na talíři tak pěkně nevyjímá. Ale je to též možnost.

Potřebujete:
4 porce mořského okouna nebo jakékoli jiné ryby s pevným bílým masem
30g čerstvé bazalky
60g másla
40 cl rybího vývaru
1 nakládané rajče na osobu

Nádobí: plech nebo pánev, malý hrnec, mixér

Klikněte na recept na nakládaná rajčata, a pokud je nemáte doma v mrazáku, a je zrovna sezóna rajčat, pusťte se do přípravy. Trvá to dlouho, ale je to vynikající. Rajčata, která použijete na tenhle recept, nemixujte.

Bazalku omyjte, povařte bleskově ve vodě a rozsekejte s troškou oleje.

V hrnci nechte vyvařit z vývaru polovinu vody. Následně vypněte sporák a zamíchejte do vývaru máslo. Směs nesmí projít varem, ani při ohřívání. Přidejte bazalku s olejem a eventuelně znovu mixujte.

Udělejte rybu buď na pánvi nebo v troubě.

Já jsem recept servírovala s quinoou, ale myslím, že i rýže bude vynikající.

Dobrou chuť!

2 komentáře:

Sylva řekl(a)...

Po třech letech manželství jsem se smířila s faktem,že láska tím žaludkem opravdu prochází. Taková zastavení jako tenhle blog mi dávají sílu stát v sedm ráno v kuchyni a péct objektu své lásky palačinky. Škoda, že jmenovaný konzument palačinek je alergický na rajčata (nebo tuto alergii alespoň léta úspěšně předstírá). Zde se tedy zařídím dle hesla "co nemáme, vynecháme" nebo spíše "vynecháme to, co doma mít nesmíme" :-) Pro zajímavost zmiňuji ještě svůj další oblíbený blog o jídle:
Šárčina škola vaření

Tereza řekl(a)...

Diky, ja to taky tak vidim :-). Sarcin blog znam a chodim tam!