čtvrtek 14. ledna 2010

Mořský okoun se zázvorovou omáčkou, špenátem a houbami

Když jsem četla název tohot receptu na Fabricově blogu, říkala jsem si, že do něčeho podobného se nikdy nepustím. Zázvor opravdu nemusím. Nechutná mi a definitivně to vím od doby, kdy mi v mém oblíbeném obchůdku s moukou, oříšky a vším ostatním jednou večer během nákupu, který se vždy večer protáhne na celou rozpravu, prodavač věnoval celou hrst zázvoru sušeného, cukrovaného. Nemohla jsem to sníst a druhý prodavač mi řekl, že první prodavač je cvok, protože něco podobného jí, že sušený zázvor je opravdu hnus. Na Martiniku jsem ještě onehdá zkusila zázvorové pivo, protože jsem si pamatovala, že ho pilo spousta mých dětských literárních hrdinů (je to bez alkoholu, nebojte), a to byla poslední zázvorová kapka v mém životě, řekla jsem si.

Nebyla. Zázvorová omáčka na rybu je vynikající a výborně se hodí nejen k rybě, ale i k houbám a špenátu a celé dohromady to tvoří báječný celek.

Potřebujete:
4 porce okouna mořského (nebo jiné mořské ryby s bílým pevným masem)
40g čerstvého zázvoru
20g nakládaného zázvoru
10cl bílého vína
40cl rybího vývaru
20cl smetany
800g čerstvého špenátu
250g čerstvých hub, nebo pár hrstí sušených (rehydratujte před použitím)
máslo, olivový olej, sůl, pepř

Nádobí: tři pánve, dva hrnce, sítko

Nakrájejte zázvor a nechte ho podusit na troše oleje. Když se začne přichytávat, zalijte vínem a míchejte. Po vypaření poloviny přilijte rybí vývar a opět zredukujte na polovinu. Přeceďte a zázvor uschovejte. Do přecezené omáčky přidejte smetanu a vařte, dokud omáčka nezhoustne. Podle chuti přidejte zázvor. Osolte a opepřete.

Vařte 5 minut špenátové listy a následně je nechte usušit na másle. Osolte.

Houby poduste na másle. Osolte, opepřete.

Rybu nechte udělat na oleji. Pokud mají steaky kůži, smažte co nejdéle ze strany, kde je kůže, aby se steak nevysušil.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře: