čtvrtek 7. ledna 2010

Doráda neboli pražma s kokosovým mlékem

Vánoce jsme strávili na Martiniku, na malých Antilách. A protože cestování je pro mě také zkoumání chutí, přivezla jsem si s sebou domů také kuchařku. Vybrala jsem tu, která mi připadala schůdná a hned první realizovaný recept byl vynikající. Trochu jsem si ho, pravda, upravila, a také jsem ho nedělala z dorády, protože tu v Chile nemáme. Koupila jsem tedy rybu tollo, která dle této stránky má být žralok ostroun. Jenže ryba byla ve skutečnosti tak malinká, že stačila akorát pro dva, takže pochybuju, že slovem "tollo" Chilané opravdu míní žraloka. Maximálně tak žralůčka. No nic, z mých překladových problémů už vám muselo vyhládnout. Takže kupte jakoukoli mořskou rybu s pevným masem a hurá na to.

Potřebujete:
filety z ryby
1 cibuli
1 šalotku
1 rajče
1 chili papričku (já jsem dala chilské ají, to je taková světle zelená dlouhá)
šťávu z jednoho citrónu
3 stroužky česneku
15cl kokosového mléka
trochu čerstvé pažitky
trochu čerstvé petržele
sůl a pepř
olivový olej

Nádobí: pánev s poklicí

Náložte rybu s citrónem, česnekem, chili a rajčetem. Nechte marinovat alespoň tři hodiny

V pánvi nechte pomalinku zesklovatět jarní cibulku, popřípadě cibuli. Pak přidejte rybu i s marinádou a nechte pomalu dělat. Když je jedna strana hotová, otočte, nechte ještě trochu udělat a přidejte kokosové mléko. Vařte, aby se omáčka smísila a trochu zredukovala, ale zároveň dávejte pozor, aby se ryba nerozvařila. Když omáčka ztratí bílý smetanový vzhled, je hotovo. Posypte pažitkou a petrželí

Servírujte s rýží.

Žádné komentáře: