středa 6. července 2011

Hustá dýňová polévka s modrým sýrem

V Čechách asi zrovna na polévky nemáte moc pomyšlení. I když, kdo ví, české léto to umí pěkně zavařit. A tak, jestli máte doma někde od podzimu schovanou dýni, pusťte se směle do díla. Nebo s receptem počkejte, až uzrají dýně letošní, vítr bude hvízdat po polích, mrholící déšť nablýská zežloutlé listy stromů a stmívat se zase bude už v šest. Nějak přesně je totiž tady u nás, ale mě dnes zachránil tenhle recept, který jsem vyšťourala už ani nevím kde na internetu. Trochu jsem ho upravila podle vlastní úvahy a tady je výsledek.

Potřebujete:
dýni (cca půl kila)
litr zeleninového vývaru
asi 150g modrého sýra
1 cibuli
trochu oleje
sůl a pepř

Nádobí: hrnec, mixér

Nechte zesklovatět na oleji nakrájenou cibuli.

Přidejte nakrájenou dýni a nechte maličko osmahnout během asi minuty. Zalijte vývarem a nechte vařit deset minut.

Odlijte trochu vývaru, naházejte do hrnce většinu modrého sýra a rozmixujte. Zbytek sýra použijte jako ozdobu na talíř.

A je to, vážení přátelé. Ani jste se u těch kamen nestihli ohřát a už sedíte spokojeně u stolu s hrncem kouřící polévky.

3 komentáře:

Ája Voráčková řekl(a)...

Před pár dny jsem dělala dýňovou polévku, dokonce jsem měla v lednici modrý sýr, ale bohužel mě to nenapadlo zkombinovat :o)

Tereza řekl(a)...

Tak do toho, je to prekvapive dobre! Ja jsem k francouzskemu zvyku sypat syr do polevky obvykle trochu skepticka, ale tady ma svou logiku: je tam misto smetany a zaroven ma vyraznou chut.

iGurman řekl(a)...

Tekvicovú mám rád.