úterý 12. července 2011

"Lakovaný" asijský losos

Někdy dlouho vařím ověřené recepty, z nichž tu některé visí, a pak to na mě přijde a zkouším spoustu nových věcí. Období nových receptů je právě teď a musím říct, že se obvykle daří, i když tomu někdy sama moc nevěřím. Tak trochu jsem moc nevěřila receptu na "lakovaného" lososa, ale nakonec to bylo vynikající. Jen jsem trochu upravila poměr ingrediencí v omáčce a recept je tu. Lakovaný proto, že omáčka na lososu vytvoří lesklý efektní povlak. Pozor, v receptu je hodně sójové omáčky, tak nebude potřeba sůl!

Potřebujete:
Kus lososa (cca 200g na osobu) s kůží
120ml sójové omáčky
90ml mirinu (sladká saké)
tři lžičky mletého čerstvého zázvoru
4 lžíce čerstvé pomerančové šťávy
3 lžičky cukru

Nádobí: hrnec, pekáč

Dejte dělat lososa jen tak, bez soli a bez oleje, do trouby předehřáté na 180 stupňů, tj. položte ho do pekáče na kůži a je to. Nechte 10 minut.

V hrnci smíchejte zbylé ingredience, uveďte do varu, a nechte dělat na mírném ohni 10 minut tak, aby omáčka trochu zhoustla. Polijte jí lososa v troubě a nechte dělat dalších 10 minut. Občas zkontrolujte, zda se losos leskne, a případně pomocí lžíce přidejte omáčku na povrch.

A je to! Servírujte se zeleninovou rýží, nebo se zeleninovou quinoou.

2 komentáře:

iGurman řekl(a)...

Presne tak. Mirin do ázijskej kuchyne jednoducho patrí. Vyskúšam.

Tereza řekl(a)...

Jsem zvedava, jak se zadari. Mne nevyhovovala uplne sladka chut puvodniho receptu, tak jsem pridala vic pomerancove stavy.