pátek 15. července 2011

Kuře na černém pivu dělané v litinovém hrnci

Nákupy v Chile je také kapitola sama pro sebe, protože Chilané mají nepochopitelný zvyk kumulovat obchody se stejným zbožím ve stejných lokalitách odlehlých od jiných lokalit s jiným zbožím. I v supermarketech, které osobně spíše nesnáším, ale některé produkty najdete zkrátka jen tam, je často výběr velice omezený a je tak třeba kromě tam dojít nejméně jednou týdně i na trh a dále jednou týdně do další vybrané lokality pro nějaký speciální produkt, jako může být třeba káva, který vám zrovna došel, a tak pořád dokola. O naší dvacítce malých lokálních obchůdků, kde se dalo nakoupit všechno, a které byly přímo v ulici pod námi ve Francii, se mě může nechat akorát tak zdát, tady zkrátka na nákupy jezdím do několika různých čtvrtí, každý týden někam, plus nezbytně na trh. Ani se nedivím, že se tu o nákupy obvykle starají ženy, které jsou v domácnosti na plný úvazek, nebo služebné. U nás se ale starám já, a tak se několikrát týdně stane, že mám na výběr ze dvou možností: buď po práci pojedu do lokality, kde seženu to, co mi chybí na večeři, nebo kreativně vyřeším problém pomocí ingrediencí, které mám v lednici. Tak také vznikl dnešní recept. Inspiroval mě Fabrice, ale místo krůty je v něm kuře, místo světlého piva tmavé, místo brokolice mrkev, místo šanfánu tymián a sušené meruňky jsem z receptu vyhodila úplně, ačkoli jsem byla trochu v pokušení nahradit je sušenými švestkami. Jen cibule zůstala cibulí a hlavně jsem odkoukala postup pečení masa v litinovém hrnci. Recept jsem servírovala s polentou a bylo to vynikající.

Potřebujete:
kuřecí prsa s kostí (tedy, lepší to bude s kostí...)
300ml černého piva
pět snítek čerstvého tymiánu
tři mrkve
jednu cibuli
sůl a pepř

Nádobí: litinový hrnec

V hrnci na troše olivového oleje nechte zesklovatět cibuli. Přidejte kuře a rychle osmahněte. Zalijte pivem, osolte, opepřete a přidejte tymián. Dejte dělat přiklopené 15 minut do trouby na 240 stupňů.

Po patnácti minutách přidejte nakrájenou mrkev a nechte dělat přiklopené ještě dalších 15 minut.

A hotovo!

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Vcera jsem nevedel co varit. Podival jsem se Tvuj blog, na ktery obcas chodim pro inspiraci. Kure na cernem pivu jsem tu jiz videl, ale nemel jsem k nemu moc duveru. Ostatně jidlo na pivu..., jak fadni. Ale nakonec zvitezilo zvidave: A proc ne!! A muzu konstatovat bylo to jako MANA nebeska. Asi to udělalo to pivo :o))) - Bernard - cerny lezak s jemnymi kvasnicemi :o). Tento recept se zarucene stane stalici v nasi kuchyni.
PS: Jeste jsem tam vrazil 3 strouzky cesneku, snitku oregana a nejaky ten bobkovy list.
Od Klatov zdravi Marcel.

Tereza řekl(a)...

Dekuju za komentar! Vylepseni zni dobre, zkusim. Co se tyce vareni na pivu, vazne to stoji za to! Ja varim na pivu a na vine tolik, ze uvazuju o vydani dila "Alkoholikova kucharka", aneb co se zbytky po mejdanu.