pondělí 11. července 2011

Lilky plněné modrým sýrem

Máte rádi lilek? Já ne! Nebo, i když vlastně, nebyla jsem to já sama, kdo tu tvrdil, že žádná zelenina kromě růžičkové kapusty není tak špatná, aby se nakonec nedala udělat nějakým chutným způsobem? A tak navzdory tomu, že lilkovatou chuť ráda nemám, když se baklažán nakrájí na tenko, pokape olivovým olejem a popráší provensálkým kořením, a pěkně ogriluje, je to dobrota. A stejně tak v dalších receptech, které jsem tu o lilku publikovala. Nemusí se jich tedy bát ani lilkovi nepřátelé. Mimochodem, včera jsem tenhle předkrm jednomu z nich naservírovala a olizoval se až za ušima. Tak do toho, a poděkujme Mamině, která nás inspirovala.

Potřebujete:
dva malé lilky
75g modrého sýra
100g ricotty
30g ztvrdlého českého chleba
3 jarní cibulky
stroužek česneku
zrnka z jednoho semínka kardamonu
olivový olej
sůl a pepř

Nádobí: pekáč, pánev

Omyjte lilky, rozkrojte napůl, ostrým nožem nařízněte čtverečky v dužnině a pokapejte lilky olejem. Nechte dělat v troubě 20 minut na 20 stupňů. Nechte vychladnout a vydlabejte dužninu, aniž byste poškodili slupku.

Nakrájejte cibulku a nechte trochu osmahnout na pánvi. Přidejte rozetřený česnek a dejte pozor, aby se vám nespálil. Přidejte vydlabanou dužninu a nechte na jemném ohni asi 5 minut.

Rozetřete ricottu, modrý sýr, kardamonová zrna a rozdrobený chleba a přidejte do směsi na pánvi. Zahřívejte asi dvě minuty, opepřete (pozor na sůl, modrý sýr je obvykle dost slaný!) a naplňte lilky.

Nechte péct v troubě na 180 stupňů asi 45 minut. Servírujte se zeleným salátem jako předkrm.

Žádné komentáře: