čtvrtek 6. ledna 2011

Krevetové kuličky na aperitiv

Ráda připravuju na aperitiv něco k zakousnutí, tzv amuse bouche. Verze aperitivu chipsy a arašídy mně totiž moc nebaví. I když nemám zrovna čas vařit, nakrájím alespoň kousky sýra nebo choriza. Naopak, když mám čas, tak se vyřádím. Teď v létě si užívám žlutých melounů, které pokapu portským a zabalím je do kousku sušené šunky serrano (to je taková klasika a tak jednoduché, že na web ani nedávám recept). Krevetové kuličky jsou také poměrně rychlé, takže je dělám docela často. A jsou pěkné a efektní. Budete na ně potřebovat krevety, a ty už uvařené. Tj. ty, co jsou červené a dají se konzumovat hned. Normálně na vaření používám vždycky syrové, protože proč vařit krevety už jednou vařené a zase vychladlé, tady ale není důvod, proč si neusnadnit práci.

Potřebujete:
krevety
cibuli nebo šalotku (cca jednu malou šalotku na 15 krevet)
cream cheese Philadelphia
pepř
nasekané slané pistácie

Nádobí: sekáček (nebo jak lze nazvat onu část robotu, která nemixuje na jemno, ale naseká na malé kousky?)

Vyloupejte krevety, hoďte je do sekáčku spolu s cibulí a sýrem. Sýr přidávejte postupně, jde o to, aby směs držela pohromadě, ale zase aby v ní nebylo cream cheesu moc, protože by úplně přehlušil chuť krevet. Přidejte pepř.

Nechte utuhnout v lednici, a pak formujte malé kuličky a obalujte je v nasekaných pistáciích. Já jsem trochu patlal, jak vidíte na fotkách, takže moje kuličky jsou vždycky velmi rozdílných velikostí...ale vy určitě zvládnete pěkné, malé a kulaté. Opět strčte do ledničky, a pak už jen přeložte návštěvě a červenejte se u obdivného och a ach...

Žádné komentáře: