pátek 9. dubna 2010

Sépie po sètsku

Sète je město na jihu Francie. Tenhle recept jsem našla na internetu u Damiena. Trošku jsem ho upravila, abych nemusela používat konzervovaná rajčata. Poprvé jsem ho zkoušela se sépiemi z trhu, a jak jsem už psala, byla to katastrofa. Čištění sépií jsem prostě ještě na kloub nepřišla. Takže jsem, trapně, koupila v supermarketu sépie již vyčištěné a zmražené a pustila jsem se do díla. Hvězdopravec se nad jídlem opět vrátil do dětství a utrousil i nějaké to pochvalné mručení. Dostat od Hvězdopravce pochvalu, to je stejně komplikované, jako získat novou hvězdičku v Michellinu, takže myslím, že vyzkoušet recept stojí za to, a to i pokud máte k dipozici pouze mražené sépiové kroužky.

Potřebujete:
alespoň 200g sépií na osobu
pět pěkných červených oloupaných rajčat
3 mrkve
1 celerovou nať
2 cibule
skleničku bílého vína
štamprdli koňaku
šafrán
tymián a bobkový list
žloutek
lžíci hořčice
5 stroužků česneku
3 lžíce olivového oleje

Nádobí: hrnec, šlehač

Nakrájejte sépii, cibuli, mrkev, rajčata a celer. Rajčata nechte podusit na troše oleje asi půl hodinky, až vznikne kaše.

Na troše oleje nechte zesklovatět cibuli, pak přidejte celer a cibuli a nechte trochu udělat.

Přidejte rajskou kaši, šafrán, tymián a bobkový list a nechte dělat asi 10 minut.

Přidejte sépie. Po deseti minutáh přidejte koňak, víno, osolte a opepřete a nechte dusit ještě 10 minut.

V misce rozšlehejte žloutek s česnekem. Přidejte hořčici, a pak pomalu všlehávejte olej. Vznikne aïoli, klasická česneková pomazánka z Provence, kterou dáte trochu do omáčky a trochu na toasty, které můžete chroupat před jídlem.

Sépie servírujte s rýží. Dobrou chuť!

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

zrovna to dokončuji. ta mrkev mi tam nějak nesedí, synátoři ji nemají moc rádi, tak jsem ji zredukoval na 1 ( velkou). první olíznutí je ale dobré, tam omajda je skvělá. Dal jsem 2 žloutky....

Anonymní řekl(a)...

zrovna to dokončuji. ta mrkev mi tam nějak nesedí, synátoři ji nemají moc rádi, tak jsem ji zredukoval na 1 ( velkou). první olíznutí je ale dobré, tam omajda je skvělá. Dal jsem 2 žloutky....

Anonymní řekl(a)...

zrovna to dokončuji. ta mrkev mi tam nějak nesedí, synátoři ji nemají moc rádi, tak jsem ji zredukoval na 1 ( velkou). první olíznutí je ale dobré, tam omajda je skvělá. Dal jsem 2 žloutky....

Tereza řekl(a)...

Když se ta zelenina rozemele v robotu na opravdu malé kousky, nikdo si mrkve nevšimne ;-). Jak to dopadlo s dvěma žloutky?

Anonymní řekl(a)...

Dobrota, můžu doporučit. Mrkev jsem sice vynechal úplně a ta česneková pomazánka mi k tomu moc taky nejela ale to už je věc každého zvlášť ;)