pátek 6. listopadu 2009

Mník na kari

Nějak mi blog stagnuje. Vařím sice denně, ale čím dál tím méně zkouším nové věci, protože nemám moc čas. Prázdná lednice ale občas zve k experimentování, a tak jsem včera dělala rybu na curry. Inspirovala jsem se přitom jednou kuchařkou, která doporučovala dělat curry z mníka, čili lotte. Ten se tu ale nedostane, proto jsem ho nahradila reinetou, rybou, která má též bílé maso, které se hned nerozpadne. Mník to není, ale na curry to podle mě stačí. A jako většina podobných pokrmů je jídlo mnohem lepší ohřívané.

Potřebujete:

cca 200g filetů na osobu
3 cibule
3 rajčata
2 stroužky česneku
1 pomeranč s neošetřenou kůrou
šafrán (pokud máte...)
1 lžíci strouhaného čerstvého zázvoru
tymián a bobkový list
lžičku kari
trochu ostrého chili
sůl, pepř a olej

Nádobí: hrnec s poklicí

Oloupejte rajčata a nakrájejte je na malé kousky, stejně jako cibuli.

V hrnci nechte trochu osmahnout kousky ryby, pak je vyndejte a nechte v teple

Na stejném oleji nechte zesklovatět cibuli, pak přidejte rajčata, zázvor, česnek, koření a pomerančovou kůru. Zamíchejte, nechte trochu spojit a zalijte skleničkou vody. Nechte pomalu vařit 20 minut.

Pak přihoďte rybu, přiklopte a nechte vařit pomalinku ještě asi dalších 20 minut.

Servírujte bez pomerančové kůry a bobkového listu. Jako příloha je vynikající rýže.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře: