neděle 18. prosince 2011

Čokoládový cake zvaný "tříčtvrťák"

Nevím, zda někdo z vás zná slovo "tříčtvrťák". Schválně, co si pod oním slovem představíte?

V případě cake, který se v Chile nazývá queque, vyslovuje keke a zdrobňuje na quequito (kekito), je to cake upečený jen ze tří čtvrtin. Není tedy tak tekutý jako zde uvedený fondant au chocolat, a už vůbec ne tolik, jako coulant au chocolat, ale není zase tak úplně drobivý jako dopečený koláč. Je vynikající a lidé v zemích, kde se špatně shání kvalitní čokoláda, jistě ocení, že se do koláče nebudou muset cpát čokoládu Lindt za 5eur 100gramů, nýbrž že zcela postačí kakaový prášek.

Potřebujete:
5 vajec
250g cukru
250g másla
250g mouky
50g hořkého kakaa
půl prášku do pečiva

Třete žloutky s cukrem.

Rozehřejte máslo a přidejte ho ke žloutkům. Následně za stálého míchání přidejte mouku, kakao a prášek do pečiva.

Ušlehejte pevný sníh a přidejte ho do směsi.

Těsto nalijte do formy na cake a nechte péct v troubě 25 minut na 180 stupňů.

2 komentáře:

Madla řekl(a)...

Tak tohle se mi líbí moc. Tady v Čechách je teď strašná zima (až 20 pod nulou), takže čokoláda v jakémkoli skupenství má u nás doma dveře dokořán. tenhle dortík mi připomíná můj oblíbený lava cake, takže ho určitě brzy vyzkouším!
Díky moc za váš inspirativní blog, jestli máte chuť, koukněte i na ten můj: http://madlinakuchyne.blog.cz/

Madla řekl(a)...

Jo, jnak se omlouvám za duplicitu komentáře, ten první komentář se neobjevil, tak jsem si myslela, že zmizel a napsala ho znovu. Takže se omlouvám!