pátek 16. prosince 2011

Třešňový koláč sester Tatinových s čokoládovým těstem

O třešních si v téhle době v Čechách můžete nechat asi jen zdát (i když, vážení, a co třešně mražený?). V Chile jsme ale uprostřed třešňové sezóny, a tak jsem se konečně dostala k pečení koláče, který mě před půl rokem zaujal na jakémsi francouzském blogu - bohužel už nevím na kterém. Byla to trochu patlanice a u těsta jsem si nebyla vůbec jistá, zda se tam nevloudila autorovi chybička, ale nevloudila. Jen těsto musíte nechat dlouho v lednici.

O tom, co je to tzv. tarte Tatin jsem vám psala zde.

Potřebujete:
95g moučkového cukru
30g mandlí namletých na jemno
150g změklého másla
1 vanilkový lusk
špetku soli
1 vejce
225g mouky
15g kakaa
500g vypeckovaných třešní
40g třtinového cukru
40g másla

Smíchejte mandlový prášek s moučkovým cukrem, vanilkovými zrnky a špetkou soli. Přidejte máslo. Když je těsto homogenní, přidejte vejce, a pak mouku a kakao. Udělejte kouli (ano, lepí to jako čert), zabalte do potravinové folie a dejte utuhnout do lednice nejméně dvě hodiny.

V pánvi nechte na másle rozpustit třtinový cukr. Přidejte třešně a nechte dělat asi 5 minut.

Rozválejte těsto na tloušťku asi 4mm. Do formy na koláč (použila jsem malou o průměru okolo 24cm) dejte třešně a na ně položte těsto jako když děláte tarte tatin. Zahrňte okraje dovnitř a dejte péct celou tu nádheru na 25-30 minut na 170 stupňů.

Ať se vám koláč pěkně vyklopí!

Žádné komentáře: