neděle 9. srpna 2009

Plněné lilky

Jak jsem tu už psala, jsem tak trochu nepřítel lilků a jím je jedině v případě, že nechutnají úplně jako lilek, respektive, když se jejich chuť dobře snoubí a doplňuje s jinou. Jedním z jídel, kde mi lilky nevadí, je řecká musaka. Mám na ní výbornou vzpomínku z kuchyně maminky mojí kamarádky Katariny, když jsme k nim v létě 2007 zavítali na prázdniny do Chalkidiki. Od té doby jsem se Katariny několikrát ptala, jak se ona výborná musaka dělá, a pokaždé mi zase recept vypadl z hlavy, protože byl tak složitý, že jsem to celé raději vytěsnila. Před pár dny jsem ale objevila recept na plněné lilky, který je jednoznačně musakou inspirovaný, ale je mnohem lehčí. Jak na výrobu, tak pro vaše žaludky. A je to dobrota. A nedivte se té špetce skořice, co do jídla přidáváte. Zanechá jenom lehoučkou stopu, která je kupodivu velmi příjemná.

Potřebujete (pro 4 osoby):
2 větší lilky
200g mletého hovězího a 100g mletého vepřového
jedno rajče
velkou cibuli
trochu strouhaného parmezánu
půl lžičky skořice
lžičku oregána
sůl, pepř, olej

Nádobí: plech do trouby, pánev

Rozkrojte lilky podél na dvě poloviny a lžičkou vydlabejte vnitřek se zrníčky (okolo slupky zůstane cca 1-2 cm silná vrstva dužniny)

Nakrájejte na jemno cibuli a vydlabanou dužninu. Nechte cca 10 minut dělat na mírném ohni na pánvi, pak přidejte maso a po pěti minutách nakrájené rajče. Přidejte skořici a oregáno, osolte a eventulně opepřete.

Nandejte směs z pánve do lilků, až na nich vznikne ze směsi kopeček. Posypte parmezánem a dejte zapéct na 200 stupňů 25 minut do trouby.

Žádné komentáře: