úterý 29. března 2011

Treska s makovou krustou a pomerančový chutney

Chutney, jak praví wikipedia, pochází z indické kuchyně a vyslovuje se po anglicku něco jako "čutny", nikoli "chutnej", jak by se tak trochu nabízelo. Jedná se o sladkokyselou omáčku, kterou Fabrice, moje kuchařská inspirace, dělá velmi rád na nejrůznější způsoby. Já moc fanda nejsem, ale tenhle recept nás dostal, Hvězdopravce i mě. Díky, pane Fabrice, řekli jsme zase nad talíři, na nichž nezbyl ani drobeček. Moje anglická výslovnost je dost možná prachmizerná, ale moje zásluha na tomto receptu není rozhodně kuchařská, nýbrž pustě a prostě překladatelská. Pouze jsem místo tresky použila dorádu, protože tresky v Chile nemají s treskami v Evropě nic společného.

Fabricův recept je doplněný bramborovou kaší a nudličkami z cukety minutu povařenými ve vroucí vodě. Cuketa mi k receptu šla dobře, kaši bych nahradila rýží bismati.

Potřebujete:
půl cibule
3 pomeranče
65g cukru
75g octa (já jsem dala balzamovaný)
lžičku zázvoru v prášku
3 lžičky sezamových semínek
3 lžičky makových zrn
1,5 lžíce pistácií
1,5 lžíce mandlí
2,5 lžíce strouhanky
60g másla
4 filety z tresky

Nádobí: hrnec (nejlépe malý litinový), pekáč

Na jemno nakrájenou cibuli nechte zesklovatět v hrnci na olivovém oleji. Přidejte cukr, rozmíchejte. Přidejte ocet a uveďte do varu. Přidejte kousky pomeranče a zázvor. Vařte v přikryté nádobě asi půl hodiny.

V misce smíchejte všechny zrna a nasekaná jádra se stouhankou a roztátým máslem. Přidejte sůl a pepř. Namažte směs na tresku a nechte utuhnout. Pečte v troubě na 180 stupňů asi 15 až 20 minut (tady bude hodně záležet na tom, jakou rybu zvolíte).

A je to. Omáčka má opravdu velmi výraznou chuť, ale s rybou je nepřekonatelná!

Žádné komentáře: