pondělí 11. března 2013

Těstoviny s rajčaty a chřestem

Do jara zbývá deset dní, ale tady na jihu Francie jsme letos napřed. V našem nedalekém "supermarketu" s lokálními produkty všeho druhu, o němž jsem vám psala nedávno, jsem před týdnem narazila mezi obvyklými zimními výpěstky jako špenátem, jablky, dýněmi, tykvemi a ořechy na.....jahody. Byla u nich cedule "tyhle jahody jsou od nás z Pertuis. Jsou pěstované ve skleníku a letos se ukázaly nějak brzy". Koupila jsem košíček a za dva dny jsem byla zpět pro další. Jahody byly voňavé, sladké a právě tak akorát zralé.

Když jsem tedy spatřila vedle jahod chřest, u nějž bylo napsáno "tenhle chřest je od nás z Pertuis. Letos se ukázal nějak brzy", neváhala jsem a koupila půl kila. Udělala jsem ho doma s rajčaty, která už jsou také lokálně k mání, a s těstovinami a celý večer jsme pak snili o tom, že zima je definitivně pryč.

Potřebujete:
3 velká nebo 4 střední rajčata
půl kila čerstvého chřestu
olivový olej
cukr, sůl a pepř
těstoviny

V hrnci nechte na troše oleje podusit nakrájená rajčata. Zatím oloupejte chřest (kůže na stonkách je nepříjemná v puse), odřízněte zdřevnatělý konec a zbytek nakrájejte na kousky. Přidejte k rajčatům, osolte, opepřete, přidejte trošku cukru a nechte bublat pomalu 10 minut.

Zatím uvařte těstoviny al dente, slijte a smíchejte se zeleninou. Posypané parmezánem je to božské!

Žádné komentáře: