středa 16. ledna 2013

Kachna na červeném víně

Včera u nás v Provence sněžilo. Tuhle zimu už podruhé se náměstí, kde je obvykle trh s olivami, sýrem, olejem a ovocem a zeleninou, pokrylo sněhem a ledem. Z našich tlustých kamenných zdí začalo tak trochu táhnout a já jsem dostala chuť na nějaké pořádné jídlo. V lednici jsem měla v pohotovosti kachní stehna, která jsem se rozhodla vylepšit trochou červeného vína, aby to bylo ještě pořádnější. A protože sníh mi vždycky připomene Čechy, nestyděla jsem se k tomu všemu vytáhnout z mrazáku domácí bramborový knedlík, který jsem uplácala před Vánoci, tj. při tom minulém sněžení. Takhle je to přece nejpořádnější jídlo, po kterém je na vás každá závěj krátká!

Potřebujete (pro 4 osoby):
4 kachní stehna
tři mrkve
cibuli
stroužek česneku
půl litru telecího vývaru
čtvrt litru červeného vína
bobkový list
lžíci škrobu nebo maizeny
trochu oleje

V litinovém hrnci nechte zesklovatět cibuli, přidejte kachní stehna a nechte osmahnout.

Přidejte česnek, nakrájenou mrkev a nechte ještě trochu udělat. Osolte a opepřete

Přidejte telecí vývar a víno, bobkový list a trochu škrobu na zahuštění a nechte péct cca hodinu a půl v troubě v uzavřeném litinovém hrnci na 200 stupňů.

A je hotovo!

Žádné komentáře: